Geachte MS


22 maart 2019


Geachte MS, Beste Multiple Sclerose,

Het is nu meer dan tien jaar geleden dat wij elkaar uitgebreid gesproken hebben. Ik ben het met u eens dat het een stormachtig begin was. Mijn inziens hebben we toen uiteindelijk  een goede overeenkomst gesloten tot ons beider tevredenheid zoals ik mij kan herinneren.

Daarom wil ik nogmaals mijn excuses aanbieden dat ik met mijn verhuizing naar een andere plaats met daarbij een andere baan, u bijna vergeten ben.  Ik beloof dat dit niet meer zal voorkomen.

Middels deze brief wil ik u duidelijk maken dat ik wel erg ontevreden ben over de ontstane verstandhouding de afgelopen maanden. Met bruut geweld heeft u inwoning genomen in mijn huis. U belaagt mijn kinderen, mijn man. U legt beslag op mijn gemoedstoestand, mijn werk, mijn vrijetijdsbesteding. Zelfs mijn nachtrust is niet veilig voor u. 

De ruimte die u opeist vind ik echt onacceptabel.

Daarbij ben ik erg ontstemd dat u in openbaarheid aan mijn been hangt, mijn armen vasthoudt. Dat u soms mijn woorden verdraaid en dat u met uw handen voor mijn ogen zwaait zodat mijn zicht belemmerd word.

Dit is geen manier waarop normale mensen met elkaar omgaan.

Ik betreur het ten zeerste dat u niet naar redelijke argumenten wilt luisteren. Ik heb u de afgelopen maanden veel toegezegd in de hoop dat we nogmaals tot een goede verstandhouding zouden komen.  Tot nu toe lijkt u niet te willen luisteren. Mijn wensen zijn niet heel groot. Twee daagjes werken, buiten rond lopen zonder dat u aan mijn benen hangt, een normaal gezinsleven.

Bij deze dus nogmaals een dringend verzoek om samen aan tafel te gaan zitten om tot goede afspraken te komen. Daarbij wil ik u in deze brief toezeggen dat u toestemming krijgt om in een klein kamertje in mijn huis te wonen.  Ik hoop echt van harte dat u gehoor wilt geven aan mijn verzoek.



Vriendelijke groet,

Dineke Gerritsen

Reacties

Een reactie posten